Regulamin sklepu internetowego tonermarkt.pl
Definicje
- Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do konta, ustalany samodzielnie przez klienta podczas procesu rejestracji.
- Klient – osoba fizyczna lub osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zamówienia w ramach sklepu internetowego.
- Kodeks Cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dn. 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Konto klienta - podstrona sklepu, w ramach której gromadzone są m.in informacje o zamówieniach klienta w sklepie internetowym.
- Produkt/Towar - rzecz ruchoma dostępna w sklepie internetowym będąca przedmiotem umowy sprzedaży między klientem, a sprzedawcą.
- Regulamin - niniejszy regulamin sklepu internetowego.
- Rejestracja - jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez klienta konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez sprzedawcę na stronie sklepu.
- Sklep internetowy - platforma zakupowa firmy Krak Data Sp. z o.o. dostępna pod adresem www.tonermarkt.pl za pośrednictwem której klient może kupować towary oferowane przez Krak Data sp z o.o.
Biuro obsługi klienta zlokalizowane jest w Krakowie przy ul. Łużycka 25. - Sprzedawca:
Krak Data Sp z o.o.
31-010 Kraków
ul. Rynek Główny 28
NIP 6762532891 REGON 367779677 KRS 0000686337 kapitał zakładowy 5.000zł - Usługa elektroniczna - usługa świadczona drogą elektroniczną przez sprzedawcę za pośrednictwem sklepu internetowego/li>
- Zamówienie - oświadczenie woli klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu i określające istotne jej warunki.
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy tonermarkt.pl działający pod adresem http://www.tonermarkt.pl mieści się w Krakowie przy ul. Łużycka 25 prowadzony jest przez Krak Data Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Rynek Główny 28, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Krakowa Śródmieście, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000452036 , NIP 6793089965.
- Sklep internetowy umożliwia klientom składanie zamówień, stanowiących ofertę nabycia towarów z asortymentu sprzedawcy.
- Klienci
- klientem uprawnionym do składania zamówień poprzez stronę tonermarkt.pl są podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz klienci detaliczni.
- Warunkiem dokonania zakupu w sklepie internetowym jest akceptacja regulaminu.
- Uprawnienia
- klient uzyskuje możliwość korzystania ze sklepu internetowego z chwilą otrzymania od sprzedawcy loginu oraz hasła.
- klient odpowiada za zachowanie w tajemnicy przydzielonego loginu oraz hasła.
- klient odpowiada za korzystanie z przydzielonego loginu oraz hasła przez osoby, które się nimi posługują.
- klient nie jest upoważniony do przenoszenia przyznanego loginu i hasła na osoby trzecie.
- Sprzedawca zastrzega, że warunki sprzedaży towarów w sklepie internetowym mogą być różne dla poszczególnych klientów.
- Logowanie
- Dostęp do sklepu internetowego następuje poprzez zalogowanie się klienta na stronie internetowej tonermarkt.pl.pl
- klient zobowiązany jest do wylogowania się przed opuszczeniem sklepu internetowego.
- Akceptacja regulaminu
- Logowanie się klienta do sklepu internetowego oznacza akceptację regulaminu.
- Składanie zamówień przez klienta w sklepie internetowym odbywa się na podstawie regulaminu.
- Ceny
- Ceny towarów w sklepie internetowym podawane są w polskich złotych (PLN).
- Ceny towarów w sklepie internetowym są cenami brutto.
- Ceny brutto zawierają podatek VAT według obowiązujących stawek.
- Cena podana w formularzu zamówienia jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia.
- Cena produktu, który znajduje się w promocji bądź wyprzedaży nie podlega ogólnemu upustowi (rabatowi) udzielanemu klientowi od kwoty składanego zamówienia.
- Wszystkie zdjęcia, teksty, elementy graficzne oraz pliki będące na stronie sklepu, są chronione prawami autorskimi i nie mogą być wykorzystywane bez zgody sprzedawcy.
- Zdjęcia towarów zamieszczane w sklepie internetowym są poglądowe, sprzedawca zastrzega sobie, że opakowania zamawianych towarów mogą różnić się w stosunku do zamieszczonych na zdjęciach.
- Potwierdzenie zamówienia
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdza zamówienie złożone przez klienta, określając które towary z zamówionych przez klienta występują na stanie magazynowym sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy potwierdzenia i realizacji zamówienia w całości lub w części, w zakresie w jakim zamówione towary nie występują na stanie magazynowym.
- Mimo potwierdzenia zamówienia, sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówionego towaru.
- W przypadku sprzedaży towarów promocyjnych, których ilość jest ograniczona realizacja zamówień uzależniona jest od kolejności składania zamówień.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany w każdej chwili ceny towarów znajdujących się w sklepie internetowym, wprowadzenia oraz wycofania towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Zastrzeżenie to nie dotyczy potwierdzonych zamówień.
- Zamówienia dokonywane za pośrednictwem sklepu internetowego można składać 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Zapłata
- Składając zamówienie klient zobowiązuje się do zapłaty ceny za towar w wysokości i w terminie oznaczonym w zamówieniu oraz upoważnia sprzedawcę do przedstawienia klientowi faktury VAT bez konieczności uzyskiwania podpisu przez klienta.
- Miejscem zawarcia umowy sprzedaży towaru jest Kraków.
- Płatność za zakupiony towar dokonywana jest przez klienta na rachunek bankowy sprzedawcy wskazany na fakturze VAT, gotówką w kasie sprzedawcy lub za pomocą pośrednika płatności (szybki przelew, płatność kartą) lub za pobraniem.
- Za datę płatności uważa się dzień uznania na rachunku bankowym sprzedawcy lub dokonania wpłaty w kasie Sprzedawcy.
- W przypadku niedokonania płatności przez klienta, sprzedawca zastrzega sobie prawo do zlecenia wybranej firmie windykacyjnej dochodzenia płatności i obciążenia klienta kwotą, odpowiadającą poniesionym z tego tytułu przez sprzedawcę udokumentowanym kosztem, niezależnie od prawa Sprzedawcy zastrzega sobie prawo do dochodzenia odsetek ustawowych za opóźnienie w zapłacie należności.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zablokowania możliwości korzystania przez klienta ze sklepu internetowego lub do odstąpienia od realizacji zamówienia przy poinformowaniu o tym klienta w szczególności, gdy zamówienia zostało złożone:
- z podejrzeniem skorzystania z loginu i hasła klienta przez osoby nieupoważnionej
- z zamiarem nieuregulowania należności za zamówiony towar
- przez klienta co do którego zachodzi podejrzenie niewypłacalności
- przez klienta nieregulującego w terminie należności za dotychczas zakupiony towar
- z naruszeniem regulaminu,
- przez klienta wobec którego złożono wniosek o ogłoszenie upadłości, wszczęcie postępowania naprawczego, otwarto likwidację, klient zawiesił lub zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej, dla klienta ustanowiony został kurator, klient został wykreślony z właściwego rejestru
- Umowy łączące sprzedawcę z klientem w czasie korzystania ze sklepu internetowego należy tak tłumaczyć, aby możliwe było łączne stosowanie zapisów regulaminu i umowy. W przypadku niedającej się przezwyciężyć sprzeczności zapisów, pierwszeństwo ma umowa.
- Realizacja zamówienia
- Uznaje się, że osoba odbierająca zamówiony towar w imieniu klienta jest należycie upoważniona przez klienta do odbioru towaru i podpisania dokumentów potwierdzających realizację zamówienia w imieniu klienta
- Z chwilą odbioru towaru na klienta przechodzi prawo własności oraz wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem towaru, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia
- Reklamacja
- zalecamy klientom sprawdzenie towaru w momencie jego odbioru, pod względem zgodności towaru z zamówieniem, kompletności zamówienia, integralności opakowania, ewentualnych uszkodzeń.
- Sprzedawca rozpatrywał będzie reklamacje, o ile zostały zgłoszone w terminie 7 dni od dnia ich wykrycia, nie później jednak niż do 30 dni od dnia odebrania towaru przez klienta.
- Błędy
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez klienta w formularzu zamówienia, w wyniku których zamówienie złożone zostało w sposób niezgodny z zamiarem klienta. Koszty związane z ponownym złożeniem oraz obsługą takiego zamówienia ponosi klient.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakupy dokonywane przez osoby trzecie wykorzystujące login oraz hasło klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania dostępu do hurtowni internetowej, związanego w szczególności z wystąpieniem siły wyższej, koniecznością przeprowadzania prac konserwacyjnych lub usuwania awarii, doskonalenia oprogramowania lub usuwania stwierdzonych błędów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, jak też do zaprzestania prowadzenia hurtowni internetowej bez wcześniejszego poinformowania.
- Zmiany Regulaminu obowiązują klienta od dnia zamieszczenia zmienionego Regulaminu na stronie hurtowni internetowej.
- Każdy klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu i jest każdorazowo związany postanowieniami Regulaminu w chwili dokonywania zamówienia.
- Konsument który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie czternastu dni zgodnie z art. 27 prawa konsumenckiego. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie można wysłać na adres pocztowy sprzedawcy
Krak Data sp. z o.o.
ul. Łużycka 25
30-658 Kraków
lub pocztą elektroniczną na adres:
sklep@tonermarkt.pl - Sądem właściwym do rozpatrywania spraw, o których mowa w Regulaminie, jest Sąd powszechny rzeczowo właściwy w Krakowie.
- Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy, że pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Pozasądowe rozwiązywanie sporów, nazywane również pozasądowym rozwiązywaniem sporów - w skrócie ADR (ang. Alternative Dispute Resolution) - to polubowne postępowania prowadzone w sporach pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Nowa procedura, wprowadzona ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, jest szybsza, zazwyczaj bezpłatna i znacznie mniej sformalizowana niż postępowanie przed sądem powszechnym. W osiągnięciu porozumienia pomagają niezależni i bezstronni eksperci, np. mediatorzy.
Adres https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php